|
Nowy Dwór Gdański Forum Mieszkańców Nowy Dwór Gdański, Stegna, Sztutowo, Krynica Morska, Ostaszewo
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daneex
Początkujący
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Seryjna gaduła
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Ostaszewo/Chorążówka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lumark
Mistrz pióra
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 877
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: NDG
|
Wysłany: Śro 22:30, 14 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawe ile taka lokomotywa "wyngla" spala
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Seryjna gaduła
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Ostaszewo/Chorążówka
|
Wysłany: Czw 12:23, 15 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Z innego forum zaczerpnięte:
Cytat: | Teraz odpowiedź na pytanie kolegi Drezyniarza dotyczące zużycia paliwa i wody przez Px'a.
KK Klan ma tu rację. Ile się w niego wleje i wrzuci, to tyle on zje i wypije.
Na trasę do Tarczyna i z powrotem (30km) przy przeciętnym składzie (mam na myśli skład, a nie coś co brzmi tylko jak skąd czyli 1-2 wagony) pójdzie z 500kg węgla, z czego trzecia część na rozpalenie, zaś wody ze 2 tys. litrów. Ale należy zauważyć, że nie jest to normalna eksploatacja, bo postoje piknikowe długie są i to generuje zwiększoną konsumpcję paliwa. Podobnie jest w sochaczewskim Px29. Dla porównania gryficki czajnik, dla którego przewidziano o wiele bardziej forsowny rozkład jazdy (160km dziennie w prawie ciągłym ruchu) przy porównywalnym średnim obciążeniu pochłania ok. 1200kg węgla na dobę, zaś wody w okolicach 10 tyś. litrów.
Daje się zauważyć że im większa prędkość i stabilność jazdy, tym mniej paliwa idzie. Ja tam najbardziej lubię takie pociągi co tylko przejazd jest, najlepiej nocny. Wtedy się grzeje co fabryka dała (dobra widoczność na przejazdach) i oszczędność węgla jest nieporównywalna do wycieczek gdzie co chwila się staje i rusza.
Dużą rolę dla zużycia paliwa odgrywa sposób jazdy. Im bardziej jest on asekuracyjny i niepewny, tym bardziej z tendra ubywa. Dobry mechanior (cytując za Zaporą z "Człowieka na torze") ma mocną rękę i jak zechce zrobi dużą oszczędność. |
Czyli w jeździe u nas będzie to zużycie około 500kg węgla/2m3 wody na 30km, bo jest to tryb jazdy "wycieczkowy"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|